Heimtextil 2026: představí trendy bytového textilu

Díky optimalizovanému uspořádání hal, progresivním designovým spolupracím, inspirativním trendům a inovacím poháněným umělou inteligencí reaguje Heimtextil 2026 na aktuální situaci na trhu a nabízí oboru spolehlivou jistotu v náročných časech. Pod mottem „Lead the Change“ ukazuje vedoucí veletrh pro bytové a kontraktní textilie a textilní design, jak proměnit výzvy v příležitosti. Od 13. do 16. ledna představí více než 3 100 vystavovatelů z 65 zemí komplexní přehled trhu s novými kolekcemi a textilními řešeními. Jako znalostní hub přináší Heimtextil nové strategie a konkrétní řešení pro budoucí obchodní úspěch.

Globální výzvy, ekonomická nejistota a napjatá spotřebitelská situace klade na textilní průmysl vysoké nároky. Zároveň digitální technologie, například umělá inteligence, rychle mění trhy a obchodní modely. Heimtextil tyto proměny odráží a poskytuje inspiraci i orientaci v komplexním tržním prostředí. V roce 2026 spustí světový veletrh nový koncept hal, který optimálně propojuje produktové skupiny a pokrývá celé spektrum textilního i netextilního interiérového designu.

„V náročných časech dává Heimtextil odvětví jistotu. Překládá společenské pohyby do uchopitelných obchodních příležitostí. Společně s průmyslem se průběžně vyvíjí v souladu s potřebami trhu, a to obsahově, strategicky i strukturálně. Novým uspořádáním hal vytváříme obchodní nástroj, jenž zvyšuje viditelnost, posiluje synergie, cíleně propojuje nabídku s poptávkou a otevírá nové trhy. To umožňuje získávat kvalitní kontakty a nové obchodní příležitosti a zároveň podporuje výměnu v oboru,“ říká Olaf Schmidt, Vice President Textiles and Textile Technology.

Prakticky zaměřený obsahový program na Texpertise Stage v hale 6.0 přináší jasné odpovědi a užitečné nástroje pro budoucí obchodní úspěch. Zahrnuje odborné poznatky od zapojení zákazníků a diferenciaci až po design založený na AI.

Mezi tradicí a AI: Heimtextil Trends 26/27

Srdce veletrhu a klíčový zdroj inspirace představují Heimtextil Trends 26/27. V roce 2026 najde kurátorovaná Trend Arena nový domov v hale 6.1, obklopená segmenty Bed, Bath & Living a Textile Design. Ve spolupráci s designovou platformou Alcova Milano zde vzniká vizionářské místo, které představí progresivní megatrendy pro retail, průmysl i kontraktní zakázky. Motto „Craft is a verb“ spojuje tradiční řemeslo s technologiemi řízenými umělou inteligencí. Propojení moderních technologií a ruční práce přináší nové impulzy od přírodních inspirací a ručně zpracovaných materiálů až po barvy generované AI.

Textilní interiérový design budoucnosti: „among-all“ od Patricie Urquioly

Světoznámá architektka a designérka Patricia Urquiola nastavuje nové standardy v textilním interiérovém designu. Svou imerzivní instalací „among-all“ v hale 3.0 vytváří textilní zážitek pro všechny smysly, který propojuje estetiku, komfort, funkčnost a udržitelnost. Instalace ukazuje, jak design s podporou AI reaguje na individuální lidské potřeby a umožňuje inovativní prostorové koncepty pro design, maloobchod a pohostinství. „among-all“ zdůrazňuje emocionální i vizuální sílu textilu a vybízí návštěvníky, aby se nechali inspirovat, zastavili se a navázali kontakt.

Hotspot pro holistický interiérový design

V hale 3.0 spojuje Heimtextil základní segmenty produktů pro interiérový design – od tapet a koberců po záclony, zástěny a ochranu před sluncem. Zóna Interior Design Concepts: Windows, Wall & Floor otevírá interiérovým designérům, architektům, dekoratérům a projektantům textilní i netextilní řešení pro budoucnost interiérů. Své nejnovější kolekce zde představí klíčoví hráči jako Forest Group, Höpke, Linder, Marburger Tapetenfabrik, Paulig, Sarlas, Tanriverdi, The Wallfashion House a York Wallcoverings. DecoTeam a jeho členové opět připraví společnou kreativní prezentaci a doplní ji o Design Lounge powered by DecoTeam. Mezi zúčastněné značky patří A.S. Création Tapeten, Brink & Campman, Haro, Kadeco a Kobe.

Sleep & Meet: nová zóna pro specializované prodejce postelí a matrací

Společně s Německým sdružením výrobců matrací (Fachverband Matratzen-Industrie e. V.) posiluje Heimtextil segment Smart Bedding novou zónou Sleep & Meet v hale 4.0. Přední značky z oblasti matrací zde společně představí svá portfolia. Patří mezi ně Auping Germany, Bettwaren Stendebach, Dormiente, Ergomed, EuroComfort Group se značkami Badenia, Brinkhaus a Lück, dále Femira, Frankenstolz, Hüsler Nest, Rummel Matratzen a Schwarzwald Schlafsysteme. Sleep & Meet propojuje prodejce ložního sortimentu, sektor pohostinství a objemové nákupčí s relevantními firmami a obchodními kontakty v exkluzivním prostředí. Podporuje tak nové strategie sortimentu produktů a vývoj spotřebitelů.

Silná nabídka pro mezinárodní kontraktní trh

Pod hlavičkou Interior. Architecture. Hospitality představí Heimtextil 2026 rozsáhlý program pro architekturu, interiérový design, pohostinství a zdravotnictví. Knihovna Interior. Architecture. Hospitality LIBRARY v hale 3.1 nabídne kurátorský výběr funkčních textilií. Součástí bude diskusní zóna pro odbornou výměnu, exkluzivní formáty a prezentace produktových inovací. Heimtextil sdružuje výrobce, projektanty a rozhodovací činitele a ukazuje, jak mohou textilie otevřít prostor pro diferenciaci a obchodní potenciál v oblasti pohostinství, zdravotnictví, kancelářského a maloobchodního designu.

Rostoucí poptávka: rozšířená nabídka pro odvětví koberců a podlahových krytin

Segment Carpets & Rugs nadále roste a rozprostře se na čtyřech podlažích 11.0, 11.1, 12.0 a 3.0. Doplní jej nová produktová skupina Flooring & Equipment se zaměřením na netextilní podlahové krytiny. Tyto dva segmenty společně vytvoří centrální místo pro globální průmysl koberců a podlahových krytin v areálu výstaviště, doprovázený programem přizpůsobeným na míru. Zákazníci tak mohou těžit z větší rozmanitosti, nových synergií a relevantních obchodních kontaktů.

Od vlákna po finální produkt: nejširší nabídka dekoračních a čalounických látek

V halách 3.1 a 4.1 představí Heimtextil 2026 největší světovou škálu čalounických a dekoračních látek i evropských tkalcoven. Půjde o kvalitní dekorační, čalounické a kontraktní textilie i pravou a imitovanou kůži. Z mezinárodních výrobců nebudou chybět například Dickson Constant Sunbrella z Francie, Edmund Bell z Velké Británie, Manuel Revert ze Španělska, Vanelli Tekstil z Turecka a Vescom Velvets z Nizozemska. Nabídku v předvýrobní fázi rozšíří Fibres & Yarns, která vytváří další synergie pro výrobce, tkalcovny a design. Špičky oboru jako Angles Textil ze Španělska, Indorama Ventures Fibers z Německa a Korteks Mensucat z Turecka doplní řetězec hodnot až po finální produkt.

Kvalita i objem: největší evropská platforma pro bytové textilie v každém rozměru

Heimtextil kombinuje exkluzivní kvalitní produkty s velkoobjemovými řešeními privátních značek a pokrývá objednávky všech velikostí. V roce 2026 budou sekce Global Home v halách 8.0, 9.1, 10.1 a 10.3 a Global Home Excellence v halách 9.0 a 10.2 umístěny tak, aby byly snadno dostupné. Mezinárodní výrobci a národní pavilony, včetně těch z Číny, Indie, Pákistánu, Tchaj-wanu a Vietnamu, představí řešení pro globální poptávku a budou těžit z vysoké viditelnosti a krátkých vzdáleností. Mezinárodní výrobci navíc přivezou do Frankfurtu silnou nabídku privátních značek v segmentu matrací. To podtrhuje význam Heimtextilu jako globální sourcingové platformy. Díky strategickému propojení s Carpets & Rugs spojuje Heimtextil doplňkové produktové řady a otevírá nové obchodní příležitosti pro maloobchodníky, výrobce a velkoobchodní dodavatele.

Foto: Messe Frankfurt

Heimtextil se bude konat od 13. do 16. ledna 2026

Máte zájem vystavovat? Zde kontakt: https://czechrepublic.messefrankfurt.com/cz/kontakt

Vstupenky na veletrh: https://visitortickets.messefrankfurt.com/ticket/en/ticket_select.html