Hostely a&o zveřejnily pololetní výsledky: Vzrostl počet hostů ze zahraničí

Společnost a&o, největší soukromý hostelový řetězec v Evropě, zaznamenala v první polovině roku 2025 3,1 milionu přenocování a ubytovala 1,4 milionu hostů. Obsazenost pokojů činila 73 % (mírný pokles oproti 74,8 % v 1. pololetí 2024). Hostely a&o celkově utržily 116 milionů eur, což je o 6 milionů eur vice než v prvním pololetí roku 2024.

Zakladatel a generální ředitel společnosti a&o Oliver Winter k prvním šesti měsícům roku uvedl: „V první polovině roku jsme jasně pocítili, že některé hosty odrazuje cena. Obsazenost zůstala na setrvalé úrovni a ceny mírně poklesly. Celkově jsme naladěni pozitivně.“

„Rok 2025 je pro naši společnost ve znamení růstu. Rozšiřování sítě hostelů a&o pokračuje rychlým tempem a vykazuje značnou dynamiku. Máme nyní velmi napilno a chystáme se otevřít další pobočky,“ dodal Oliver Winter. a&o má v současné době 43 poboček v 30 městech v 10 evropských zemích, přičemž dvě nejnovější letos přibyly v Itálii: a&o Hostel Firenze Campo di Marte ve Florencii a a&o Hostel Milano Ca Granda v Miláně.

Hostely a&o byly nejvíce využívané od dubna do června, kdy obsazenost dosáhla téměř 80 %.

V Německu byly nejoblíbenější hostely a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City a a&o Berlin Hauptbahnhof, mimo Německo pak a&o Prague Rhea v Praze, a&o Vienna Hauptbahnhof ve Vídni  a&o Venice Mestre v Benátkách.

 

Další pololetní údaje v přehledu:
  • Top 3 zdrojové trhy hostů: Německu, Nizozemsko a Velká Británie
  • 53,9 % hostů a&o tvořili domácí hosté (2024: 56,8 %)
  • 46,1 % hostů a&o tvořili zahraniční hosté (2024: 43,2 %)
  • Podíl hostů z Velké Británie činil 4,6 % (2024: 4,1 %), z USA 4,3 % (2024: 3,4 %)
  • 250 000 hovorů do servisního centra, 180 000 zpráv AI
  • Očekávaná obsazenost v létě až 90 %.

 

V prvním pololetí loni padly některé historické rekordy, a to částečně díky mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2024 a koncertům Taylor Swift a Coldplay. „Cestování na akce je stále důležitější, ale musíme být atraktivní i pro každodenní potřeby, nejen když je ve městě nějaká velká akce“ řekl Winter. „Proto nabízíme ubytování od 12 eur za noc a v létě jsme zavedli 20% slevu pro rodiny. K silnému růstu poptávky přispívají také speciální ceny pro členy Klubu a&o, kterých je nyní téměř 300 000. Jsme evropská značka pro cestovatele, pro které je velmi důležitá především cena, a to se nezmění“, dodal Oliver Winter.

 

Umělá inteligence, kratší pobyty, více spontánních rezervací

a&o investuje do úspory zdrojů v oblasti obnovitelných energií, do systémů využívajících umělou inteligenci pro plánování poptávky po stravování, do samoobslužného check-inu nebo mobilních klíčů. Toto vše pomáhá firmě udržovat nízké ceny a vyhnout se zdražování. Největší část klientely hostelů a&o tvoří rodiny, školní třídy a skupiny. „Lidé mají méně peněz, a to se projevuje i v chování hostů,“, vysvětluje Winter, který společnost a&o založil před 25 lety. „Víkendový výlet často zahrnuje jen jedno přenocování. Namísto pátku nyní spousta hostů přijíždí až v sobotu.“ Celkově a&o za celý rok 2025 očekává šest milionů přenocování.

 

Přání k pětadvacetinám: hotel v každé turistické metropoli

Jen ve druhé polovině roku 2024 společnost a&o rozšířila své portfolio o tři nové pobočky v Brightonu, Antverpách a Bruselu. V únoru 2025 začal fungovat hotel a&o Firenze Campo di Marte a Oliver Winter naznačil, že se chystají další „V roce 2025 otevřeme nejméně dvě další nemovitosti a počet lůžek, které můžeme v celé Evropě nabídnout, značně přesáhne 30 000.“ O svém cíli pro příští roky u příležitosti 25. výročí společnosti a&o v roce 2025 Oliver Winter uvedl: „Chtěl bych, abychom měli hostel v každé turistické metropoli Evropy a možná i mimo Evropu.“

Zdroj: a&o